tisdag 17 april 2012

Bakning och försäljning den här veckan!!

Med lite kort varsel behöver vi nu snabb hjälp med bakning och försäljning. Det gäller redan nu på torsdag 19/4 och fredag 20/4 under föreställningarna av Fairground!! 

Hildas mamma Åsa  organiserar det, allt ni behöver göra är att... baka och sälja! ;-)


Hej alla föräldrar!
Jag tog på mig uppgiften att organisera fikaförsäljning i samband med våra barns olika framträdanden i april och maj. Det kräver 3-4 vuxna/kväll och att vi alla bakar till samtliga försäljningstillfällen, alltså även då vi inte ska vara där och ansvara för försäljningen eller vara på plats och titta på våra barn.Bord, termosar och bryggare finns att låna på skolan. Jag behöver dock en ansvarig, ett namn per kväll som ska meddelas skolan vem det är - alltså utse en som är huvusansvarig varje kväll. Jag har fördelat klasserna enl följande schema;


Torsdag 19/4 ansvarar MUSIKKLASSEN för försäljningen 
Meddela mig så fort som möjligt 3-4 personer som kommer tidigare, sätter fram bord, brygger kaffe, blandar saft och dukar fram. OBS! meddela en som är huvusansvarig, som också tar hand om kassan efteråt. Samling ca kl. 16.30 - start av försäljning kl. 17-17.15. Första föreställningen börjar kl. 18 och andra kl. 20 - räkna även med försäljning innan den andra föreställningen.

Fredag 20/4 ansvarar DST lag 1 för försäljningen 
Meddela mig så fort som möjligt 3-4 personer som kommer tidigare, sätter fram bord, brygger kaffe, blandar saft och dukar fram. OBS! glöm inte att meddela vem som är huvudansvarig, som också tar hand om kassan efteråt. Samling ca kl. 16.30 - start av försäljning ca 17-17.15. Första föreställningen börjar kl. 18 och andra kl. 20 - räkna även med försäljning även innan den andra föreställningen.

Måndag 14/5 ansvarar DST lag 2 för försäljningen
Tyvärr vet jag inte idag när den föreställningen börjar - räkna med kl. 18 även då. Jag tar på mig att vara ansvarig. Jag vill gärna ha namn på ett par kompisar till som kan komma runt kl. 16, och fixa bord, brygga kaffe, blanda saft och duka fram.  Men så fort jag har mera detaljer så återkommer jag med information.

Vid varje tillfälle finns det också godisremmar att sälja, som är ordnade via Ingela P. Hon levererar dessa på torsdag em då hon också lämnar växelkassan. Vg se tidigare mail från henne. Läs också Pers utskick där han meddelar om havrebolls utdelningen, som sker på torsdag 19/4, samtidigt som ni kommer med era bakverk, om inte barnen tar med det på torsdag. 

Hör av er om något är oklart, maila eller ring 0707362505 - och meddela mig namnen på dem av er som kommer att ta hand om försäljningen varje kväll.
Vi hörs!
/Hälsn. Åsa, Hildas mamma

1 kommentar:

  1. Här kommer ny information:

    Först ett förtydligande - jag har medvetet valt att INTE samköra försäljning och det egna barnets föreställningskväll. Med risk för att vi då inte hinner se framträdandet - därav fördelningen att musikklassen har fikaförsäljningen på torsdag och DST lag 1 på fredag och DST lag 2 mån. 14/5.

    Följande föräldrar har anmält att de kan;

    tors. 19/4 Marie Tapper (Emmas mamma), Ylva Dahlberg (Elsas mamma), Maria Grip (Malvas mamma) - alla tre kan inte delta hela kvällen... Här behövs ngn mer musikförälder som kan hela kvällen. Vem tar ansvaret för växelkassa och gentemot skolan? Behöver ett namn!

    fre. 20/4 Karin Huber (Scotts mamma), Camilla Rybacken (Gretas mamma), Annette Ferronato (Rebeckas mamma), Marie Ekvall (Josefins mamma) - vem av er är ansvarig? Behöver ett namn!

    mån. 14/5 Maria Palme (Henriks mamma), Gunilla Leining (Tovas mamma), Mia Pettersson (Mys mamma), Sofia Karsberg (Louvisas mamma), Nina Nilsson (Adams mamma) och Åsa Wijkström (Hildas mamma) = ansvarig.
    Jag tycker att det är lite väl många mån. 14/5 - är det ngn av er som kan nu på torsdag istället? (Jag kan tyvärr inte då jag är på konferens tors-fre med kvällsaktivitet på torsdag), hör av er i så fall.

    Jag hör av mig igen angående tid och plats där ni kan lämna bakverken/smörgåsarna, på torsdag em. Planera då också för att hämta havrebollarna.
    Jag har fortfarande inte hört ngt från skolan, Emma, tacksam om du återkopplar till mig, så att jag vet att allt är under kontroll.

    På återhörande!
    /Åsa

    SvaraRadera